tisdag 16 februari 2016

Arkivera din e-post i molnet

E-postarkivering i molnet är en enkel och kostnadseffektiv metod att försäkra dig om att din verksamhets e-post alltid är tillgänglig. Med några få klick kan förlorad e-post sökas upp och återskapas. Som användare av WeCloud Email Security kan du komma igång med e-postarkivering i molnet redan idag.

En kopia av verksamhetens e-post, som är omöjlig för användaren att radera, kan vara avgörande vid många tillfällen. Med e-postarkivet i molnet säkerställer du ständig tillgänglighet och enkel återställning av verksamhetens e-post.

Med WeCloud Disaster Recovery Backup kan du själv bestämma hur länge du önskar att verksamhetens e-postarkiv ska finnas lagrad. Samtidigt kan åtkomsten till innehållet begränsas så att administratörer inte behöver ges tillgång till känsligt innehåll i den arkiverade e-posten.


Ett intuitivt gränssnitt låter administratören söka och återställa e-post

WeCloud Disaster Recovery Backup skapar en kopia av e-posten i samma ögonblick som meddelandet mottas, utan möjlighet för avsändare eller mottagare att manipulera innehållet. I det intuitiva gränssnittet finns en fullständig audit som beskriver vilken IP-adress och administratör som läst eller återskapat e-post från WeCloud Disaster Recovery Backup.

Även om verksamhetens e-postsystem slutat fungera, och ingen intern backup hunnits köra, kan e-post återställas från WeCloud Disaster Recovery Backup.


Ett hårddiskfel på e-postservern kan innebära att intern backup inte fungerar

WeCloud Email Disaster Recovery levereras till 100% från Svenska datacenter på svensk plattform och med svensk teknisk support. Med WeCloud Email Disaster Recovery kan IT-avdelningen omgående tillhandahålla högsta tillgänglighet oberoende av den egna infrastrukturen. Säkerhet kan inte bli enklare!


Kontakta WeCloud för priser och information om hur du aktiverar Disaster Recovery Backup på ditt WeCloud-konto.

www.wecloud.se
info@wecloud.se